۲۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

شصت و دو میلیون نفر در ایران از اینترنت موبایل استفاده می کنند

گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آخرین وضعیت استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات تا پایان خردادماه ۹۸ حاکی از آن است که بیش از ۱۷۵ میلیون و ۷۶۰ هزار انواع سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری توسط اپراتورهای موبایل واگذار شده است. در این میان، حدود ۶۶ درصد این سیم‌کارت‌های واگذارشده فعال است

 

 

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تازگی در گزارش‌های ادواری، آخرین آمار و اطلاعات بخش فناوری اطلاعات کشور مربوط به پایان خردادماه سال‌جاری را منتشر کرده که نشان می‎دهد تعداد مشترکان اینترنت پهنای باند در کشور به ۷۱ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۹۹ نفر رسیده است. در این میان، ۶۲ میلیون و ۱۷۰ هزار کاربر اینترنت موبایل در کشور وجود دارد که به واسطه آن ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در کشور ۱۴/ ۷۸ درصد است. همچنین بیش از ۹ میلیون کاربر اینترنت ثابت در کشور وجود دارد تا ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت به مرز ۱۱ درصد برسد. ضریب نفوذ اینترنت بر مبنای استفاده افراد از فناوری‎های دسترسی xDSL، نسل ۳ و ۴ موبایل، اینترنت وای‌فای و TD-LTE به دست آمده که ۷۴/ ۸۵ درصد است.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم

مینا مهرنوش به عنوان مدیر عامل رایتل تایید نشد

 

بر اساس مصوبه کمیسیون هرگونه انتصاب قبلی در خصوص مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره که در روزنامه رسمی ثبت شده باشد مشمول مصوبه اخیر کمیسیون نمی‌باشد که این موضوع در خصوص مدیرعامل جدید محقق نشده است.

 

رایتل در تاریخ 2 شهریور ماه، مینا مهرنوش، یکی از اعضای سابق هیئت مدیره رایتل، را به عنوان مدیر عامل انتخاب کرد و بالاخره روز گذشته، وی رسماً در این منصب مشغول به کار شد. ماجرا اما به همین سادگی پیش نرفت اما قبل از هر چیز بگذارید کمی درباره مینا مهرنوش بدانیم، خانمی که هنوز مشخص نیست مدیر عاملی رایتل را بر عهده بگیرد یا خیر.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم

در کشور نفوذ اینترنت نود درصد است

 

این بررسی ها حاکی از آن است که ضریب نفوذ اینترنت باندپهن ثابت از سال ۹۵ تاکنون رشد قابل توجهی نداشته است و ضریب نفوذ اینترنت موبایل که در سال ۹۵ حدود ۴۰ درصد بوده در منحنی رشد، سیر صعودی خود را طی می کند و در سال ۹۶ به نزدیک ۶۰ درصد رسیده، در سال ۹۷ ضریب نفوذ ۷۰ درصد را رد کرده و در سال ۹۸ به ضریب نفوذ ۸۰ درصد نزدیک می شود.

 

آخرین آمار و اطلاعات بخش فناوری اطلاعات کشور مربوط به پایان خردادماه امسال توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم

مشکلات آنتن دهی رایتل حل شد

 

این منبع آگاه خارج شدن سیم کارت‌های رایتل از دسترس را رد کرد و افزود: مشکلات رایتل بیشتر مربوط به خدمات اینترنتی این اپراتور بود و ارتباطی به آنتن دهی آن نداشت.

 

امروز اپراتور رایتل ساعاتی از دسترس خارج و همزمان با این اتفاق سایت این اپراتور نیز بسته شد.

این درحالی بود که تماس با مرکز ویژه مشترکین رایتل که وظیفه پاسخگویی به مشکلات پیش آمده برای کاربران این اپراتور را بر عهده دارد امکانپذیر نبود.

یک منبع آگاه در اپراتور رایتل در پاسخ به خبرنگار فناوری ایلنا دلیل این اتفاق را مربوط به مشکلات شبکه دانست.

وی گفت: مشکل پیش آمده را به معاونت شبکه اعلام کرده‌ایم و منتظر دریافت پاسخ آن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: به محض دریافت اطلاعات مربوطه آن را به طور رسمی اعلام می‌کنیم.

این منبع آگاه خارج شدن سیم کارت‌های رایتل از دسترس را رد کرد و افزود: مشکلات رایتل بیشتر مربوط به خدمات اینترنتی این اپراتور بود و ارتباطی به آنتن دهی آن نداشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم

آنتن دهی رایتل دوباره دچار اختلال شد

 

 

پیگیری این موضوع از روابط عمومی این اپراتور تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و مسوولان رایتل هم اطلاعاتی درباره علت این اختلال ارائه ندادند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، شبکه اپراتور تلفن همراه رایتل طی چند ساعت گذشته با اختلال مواجه بوده است و در حالی که تماس‌های تلفنی و ارتباط اینترنتی این اپراتور دچار مشکل است، تا لحظه انتشار این خبر، وب‌سایت این اپراتور هم از دسترس خارج است.

پیگیری این موضوع از روابط عمومی این اپراتور تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و مسوولان رایتل هم اطلاعاتی درباره علت این اختلال ارائه ندادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم

برنامه بله چهارده میلیون تراکنش موفق داشت

 

از دیگر خدمات بانکی است که در این اپلیکیشن ارایه می شود.اپلیکیشن «بله» در یکی از شرکت های زیرمجموعه شرکت داده ورزی سداد با حمایت و پشتیبانی بانک ملی ایران توسعه یافته است و اکنون سهم قابل توجهی در تراکنش های مالی مشتریان نظام بانکی دارد.

 

در بهار امسال میزان تراکنش های مالی انجام شده در اپلیکیشن «بله» به بیش از ۱۴ میلیون تراکنش رسید.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد بیش از ۸.۴ میلیون تراکنش موفق کارت به کارت انجام شده و حجم کل پول انتقال یافته به ۳.۳ هزار میلیارد تومان می رسد.در مدت مذکور، بیش از ۱.۶ میلیون خرید شارژ در اپلیکیشن بله صورت گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم

آمازون برای شناخت احساسات افراد گجت جدید می سازد

 

 

البته هنوز مشخص نیست این گجت پوشیدنی به‌طور تجاری ساخته می‌شود یا خیر. اما حق امتیاز اختراعی که در سال ۲۰۱۷ میلادی ثبت و در سال گذشته تایید شده بود، حاکی از آن است که آمازون قصد ساخت این گجت را دارد.

مهر : طبق گزارش‌های رسیده به نظر می‌رسد آمازون مشغول ساخت یک گجت پوشیدنی است که با صوت فعال می‌شود و می‌تواند احساسات کاربر را شناسایی کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌جی‌آر، این گجت پوشیدنی مانند ساعت مچی روی دست بسته می‌شود و در حقیقت یک محصول رصد سلامت است. این گجت که با یک اپلیکیشن موبایل همخوان می‌شود، در حال حاضر Dylan نام گرفته و با استفاده از میکروفن و نرم‌افزارهای مختلف صدای کاربر را بررسی و در نتیجه وضعیت احساسی او را تشخیص می‌دهد. احتمالا این دستگاه به کاربر مشاوره می‌دهد چگونه به‌طور مناسب با افراد دیگر ارتباط برقرار کند. البته هنوز مشخص نیست این گجت پوشیدنی به‌طور تجاری ساخته می‌شود یا خیر. اما حق امتیاز اختراعی که در سال ۲۰۱۷ میلادی ثبت و در سال گذشته تایید شده بود، حاکی از آن است که آمازون قصد ساخت این گجت را دارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم

هلال احمر از رایتل تقدیر ویژه به عمل آورد

 

در بخشی از این لوح تقدیر که به امضای دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر رسیده، آمده است: از اینکه با کوشش‌های بی دریغ و تلاش مداوم و با ارائه خدمات مستمر، یاری رسان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه امداد و نجات و توسعه خدمات داوطلبانه بوده اید صمیمانه سپاسگزارم

 

رئیس جمعیت هلال احمر ایران از تلاش‌های شرکت خدمات ارتباطی رایتل در حوزه امداد و نجات، خدمت رسانی و کمک به هموطنان سیل زده تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی رایتل، در نشست همکاری‌های دو جانبه جمعیت هلال احمر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با هدف توسعه ارتباطات و فناوری‌های نوین در حوزه امداد، نجات، خدمات و داوطلبان برگزار شد، از شرکت خدمات ارتباطی رایتل تقدیر به عمل آمد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم

پیشنهاد جهرمی برای وارد شدن رایتل به بورس

 

وزیر ارتباطات اظهار داشت: ما چندین بار به رایتل توصیه کرده ایم که وارد بورس شود چرا که این اپراتور نیاز جدی به سرمایه گذاری دارد، این اپراتور یا باید از طریق شستا در این حوزه سرمایه گذاری کند یا باید سرمایه گذاری خارجی داشته باشد که در شرایط حاضر خیلی در دسترس نیست و به این دلیل بارها توصیه و تکرار کرده ایم که رایتل وارد بورس شود. البته ورود به بورس باید در پروانه این اپراتور نیز دیده شده باشد

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به پیشنهاد رئیس سازمان تنظیم مقررات،شرکت ها و اپراتورها 45 روز مهلت دارند کارنامه کاری خودشان را ببینند و پس از آن، به صورت عمومی در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در مراسم رونمایی سامانه فرادید که در عمارت کلاه فرنگی برگزار شد، گفت: از روز اولی که آقای فلاح به عنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات حکم گرفتند ما یک خروجی از وی میخواستیم و آن هم داشبوردی بود که با استفاده از آن، هر شهروند مطلع باشد که چه سرویس هایی با چه قیمتی را به شهروندان ارائه می کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم

امسال سیم کارت های جدید به بازار کشور می آید

 

قیمت سیم‌کارت‌های دائمی سامان‌تل نیز ۱۵۶ هزار تومان و قیمت سیم‌کارت‌های اعتباری آن۲۴ هزار تومان تعیین شده  و تاکید شد هزینه دسترسی به خدمات پایه آنها نیز همانند سایر اپراتورهای تلفن همراه است. از سوی دیگر  دومین اپراتور مجازی نیز اعلام کرده است سیم‌کارت‌های شاتل موبایل به زودی با پیش‌شماره ۰۹۹۸ وارد بازار تلفن همراه کشور خواهد شد.

 

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،از جمله اتفاقاتی که در دولت یازدهم در عرصه فاوا رخ داد، می‌توان به ارائه مجوز به اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) اشاره کرد چراکه طی سال‌های گذشته بیش از ۲۰ شرکت مجوزهایی برای فعالیت در این بخش دریافت کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مریم مریم